|
|
| Författare |
Meddelande |
temp_wricko Bryggare
Registreringsdatum: 01 februari 2007 Inlägg: 128
|
Postat: tor feb 14, 2008 20:51 Rubrik: Något är fel. |
|
|
När jag nyss klickade på "visa nya inlägg sedan senaste besoket" så får jag upp fyra trådar som skrevs i sista gången den 8:e och 9:e februari. Jag hade alltså redan läst dem innan och loggat in flera ggr sen dess.
Skumt.
I övrigt tackar jag för återstarten av forumet.
/Wricko |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Admino Forumägare

Registreringsdatum: 29 januari 2008 Inlägg: 191
|
Postat: sön feb 17, 2008 22:29 Rubrik: |
|
|
| Kan ej återskapa problemet. Vi får hoppas phpBB fixar problemet om det är något, i nästa version. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
temp_wricko Bryggare
Registreringsdatum: 01 februari 2007 Inlägg: 128
|
Postat: mån feb 18, 2008 12:02 Rubrik: |
|
|
Tack för att du tog dig tid. Jag har inte påträffat problemet igen heller, så det var nog något tillfälligt.
/Wricko |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
starnas Finjäsare

Registreringsdatum: 18 mars 2008 Inlägg: 70
|
Postat: ons sep 10, 2008 10:25 Rubrik: liknande problem, men tvärtom |
|
|
Hej!
Eftersom det redan fanns en fråga/tråd i "Om forumet" som handlade om visning av nya inlägg i trådar, så lade jag min fråga här istället för att starta en ny.
I alla fall, som rubriken antyder så har jag ett problem med visning av nya inlägg i trådar. Problemet är att när jag loggar in så visar ju ikonerna att det finns nya inlägg i ex. 5 forumdelar, när jag går in på ex. "Utrustning och teknik för vinbryggning" så ser jag de olika trådarna som det tillkommit inlägg i. Jag går in i tråden och läser det nya inlägget. Om jag sedan trycker på "Forumindex" för att komma tillbaka till huvudsidan, så är ikonerna som visar att nya inlägg finns i tråd borta? De är även borta i forumdelen, om jag går in i den. Det ser alltså ut som att det inte kommit några nya inlägg, fast jag vet att det har det.
Lite kortfattat vet jag då inte längre i vilka trådar som det kommit nya svar i. Det har såvitt jag minns hänt mig ett antal gånger de senaste månaderna, har tillfälligt löst det genom att använda "bakåt-knappen".
Grymt forum för övrigt, kul att det finns seriöst forum för de som är intresserade
edit: kan även tillägga att problemet mest håller sig till Vin- och Öl-delen av forumet (där jag mest läser för övrigt) om jag inte kommer ihåg fel. Kan det ha något med saken att göra? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Admino Forumägare

Registreringsdatum: 29 januari 2008 Inlägg: 191
|
Postat: tor sep 11, 2008 7:29 Rubrik: |
|
|
Ok, då hänger jag med. Eftersom att vi har senaste phpBB 2 så kan ej en uppgradering fixa det, och någon inställning i admin verkar det inte vara.
Personligen brukar jag använda bakåt knappen i Firefox/IE, då ligger "Nya inlägg" kvar och man kan gå igenom samtliga forum. I annat fall får du vänta tills vi byter forumplattform helt  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
starnas Finjäsare

|
Postat: tor sep 11, 2008 8:51 Rubrik: |
|
|
Okej, då får jag använda den beprövade bakåtknapp-metoden sålänge
Det kanske är min webbläsare det är nåt lurt med, vem vet (använder både IE och firefox)
Tack ändå!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mooki Bryggmästare

Registreringsdatum: 07 februari 2006 Inlägg: 378 Ort: Roslagens famn
|
Postat: tor sep 11, 2008 10:03 Rubrik: |
|
|
Gissnigsvis är det väl så att om du inte använder "bakåt-knappen" klassas det som ett nytt besök.
Så då visas endast de trådar som tillkommit under de minuter du varit inne i subforumet som nya, resten betraktas som gamla.
Själv kör jag stenhårt med att öppna sub-forumen i nya flikar och det fungerar bra.
/M |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
starnas Finjäsare

|
Postat: tor sep 11, 2008 10:56 Rubrik: |
|
|
Det låter logiskt måste jag säga, Mooki. Bra tips där, ska användas Tack! |