Bryggforum bryggforum.nu
Sveriges största forum för hembryggare.

ReglerREGLER   SökSök    MedlemslistaMedlemslista     Vanliga frågor runt phpBBVanliga frågor runt phpBB  Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 
 Skapa sida/bloggSkapa din egen sida/blogg om hembryggning  

Något är fel.

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Om forumet
Författare Meddelande
temp_wricko
Bryggare

Registreringsdatum: 01 februari 2007

InläggPostat: tor feb 14, 2008 20:51    Rubrik: Något är fel. Svara med citat

När jag nyss klickade på "visa nya inlägg sedan senaste besoket" så får jag upp fyra trådar som skrevs i sista gången den 8:e och 9:e februari. Jag hade alltså redan läst dem innan och loggat in flera ggr sen dess.

Skumt.

I övrigt tackar jag för återstarten av forumet.

/Wricko
Till överst på sidan
Admino
Forumägare

Registreringsdatum: 29 januari 2008

InläggPostat: sön feb 17, 2008 22:29    Rubrik: Svara med citat

Kan ej återskapa problemet. Vi får hoppas phpBB fixar problemet om det är något, i nästa version.
Till överst på sidan
temp_wricko
Bryggare

Registreringsdatum: 01 februari 2007

InläggPostat: mån feb 18, 2008 12:02    Rubrik: Svara med citat

Tack för att du tog dig tid. Jag har inte påträffat problemet igen heller, så det var nog något tillfälligt.

/Wricko
Till överst på sidan
starnas
Finjäsare

Registreringsdatum: 18 mars 2008

InläggPostat: ons sep 10, 2008 10:25    Rubrik: liknande problem, men tvärtom Svara med citat

Hej!

Eftersom det redan fanns en fråga/tråd i "Om forumet" som handlade om visning av nya inlägg i trådar, så lade jag min fråga här istället för att starta en ny.

I alla fall, som rubriken antyder så har jag ett problem med visning av nya inlägg i trådar. Problemet är att när jag loggar in så visar ju ikonerna att det finns nya inlägg i ex. 5 forumdelar, när jag går in på ex. "Utrustning och teknik för vinbryggning" så ser jag de olika trådarna som det tillkommit inlägg i. Jag går in i tråden och läser det nya inlägget. Om jag sedan trycker på "Forumindex" för att komma tillbaka till huvudsidan, så är ikonerna som visar att nya inlägg finns i tråd borta? De är även borta i forumdelen, om jag går in i den. Det ser alltså ut som att det inte kommit några nya inlägg, fast jag vet att det har det.

Lite kortfattat vet jag då inte längre i vilka trådar som det kommit nya svar i. Det har såvitt jag minns hänt mig ett antal gånger de senaste månaderna, har tillfälligt löst det genom att använda "bakåt-knappen".

Grymt forum för övrigt, kul att det finns seriöst forum för de som är intresserade Very Happy

edit: kan även tillägga att problemet mest håller sig till Vin- och Öl-delen av forumet (där jag mest läser för övrigt) om jag inte kommer ihåg fel. Kan det ha något med saken att göra?
Till överst på sidan
Admino
Forumägare

Registreringsdatum: 29 januari 2008

InläggPostat: tor sep 11, 2008 7:29    Rubrik: Svara med citat

Ok, då hänger jag med. Eftersom att vi har senaste phpBB 2 så kan ej en uppgradering fixa det, och någon inställning i admin verkar det inte vara.

Personligen brukar jag använda bakåt knappen i Firefox/IE, då ligger "Nya inlägg" kvar och man kan gå igenom samtliga forum. I annat fall får du vänta tills vi byter forumplattform helt Smile
Till överst på sidan
starnas
Finjäsare

InläggPostat: tor sep 11, 2008 8:51    Rubrik: Svara med citat

Okej, då får jag använda den beprövade bakåtknapp-metoden sålänge Smile
Det kanske är min webbläsare det är nåt lurt med, vem vet Razz (använder både IE och firefox)

Tack ändå! Very Happy
Till överst på sidan
Mooki
Bryggmästare

Registreringsdatum: 07 februari 2006

InläggPostat: tor sep 11, 2008 10:03    Rubrik: Svara med citat

Gissnigsvis är det väl så att om du inte använder "bakåt-knappen" klassas det som ett nytt besök.
Så då visas endast de trådar som tillkommit under de minuter du varit inne i subforumet som nya, resten betraktas som gamla.
Själv kör jag stenhårt med att öppna sub-forumen i nya flikar och det fungerar bra.

/M
Till överst på sidan
starnas
Finjäsare

InläggPostat: tor sep 11, 2008 10:56    Rubrik: Svara med citat

Det låter logiskt måste jag säga, Mooki. Bra tips där, ska användas Smile Tack!
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Om forumet Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Baserad på php B och B
Sidkarta