Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

PGW Produkter konkurs januari 2024

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.
mikey77
Newbie
Inlägg: 3
Blev medlem: sön dec 06, 2020 20:27

PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av mikey77 »

Hur drabbas folk av att PGW gick i konkurs idag?

Vart handlar man istället runt sthlm med omnejd?
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: PGW Produkter konkurs jamuari 2024

Inlägg av latmasken »

Humle? Vet inte om de har samma sortiment dock. Har inte handlat från PGW på länge, Humle har uppfyllt mina behov.
mikey77
Newbie
Inlägg: 3
Blev medlem: sön dec 06, 2020 20:27

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av mikey77 »

Humle vad? Vart? Hemsida? Adress?
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av latmasken »

Den Sista Snusen
Turbojäsare
Inlägg: 39
Blev medlem: ons apr 10, 2019 20:47

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av Den Sista Snusen »

På sidan står det ett meddelande:
"PGW Försäljning AB är försatt i konkurs den 15 Januari 2024.
Arbete att sälja konkursboet pågår för att hitta en ny köpare som eventuellt kan driva rörelsen vidare pågår.
Webbutiken är stängd till vidare men butikerna Skanstull och Uppsala har öppet för utfärsljning."


Ett antal felstavningar i texten, jag antar att någon fick ta sig ett par gravöl innan dom gav det fördjävliga beskedet att det gått åt skogen.

PGW fattas mig, dom var så bra. :( :cry: :barf:
Trafa

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av Trafa »

mikey77 skrev: tor jan 18, 2024 14:04 Humle vad? Vart? Hemsida? Adress?
Bryggnisse.se Halmstad
Pallten
Färsk jäst
Inlägg: 15
Blev medlem: lör aug 26, 2023 15:16

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av Pallten »

Svängde förbi idag för att plocka upp lite grejer och möttes av stängda dörrar.
Är så otroligt besviken över detta!
Det har varit en fröjd att kunna glida förbi när man behövt något i stället för att beställa.

Nu ska jag gråta och hosta fram 50kr för någon pissfrakt till en butik utan själ!
Laphroaig
Bryggare
Inlägg: 142
Blev medlem: ons mar 05, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av Laphroaig »

Ja, det är tråkigt. Jag har tack och lov bara ett stenkast till Humle. Men jag antar att även de kämpar med lönsamheten. Förr kunde man åka till butiken helt spontant. Nu måste man boka tid för att få handla. Det är som att det inte är någon återväxt inom vår hobby. Fan vet vad ungdomarna gör, men inte brygger eller kokar de i alla fall...
bonk

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av bonk »

Så jävla tråkigt. Gillade verkligen att bara svänga förbi PGW, och kolla runt. :(
Men som svar till Laphroaig, jag är själv en ung ölbryggare, och känner flera i min ålder (19-20) som intresserar sig för detta! Nu med butiksdöden och kära PGW så ger det dock mycket sämre incitament för att börja med detta, Alla jag känner började med detta genom att spontant köpa grejerna, prova, och försöka igen. Nu kan jag tänka mig att folk fastnar i planeringsstadiet när man måste betala frakt och skit. :(
Laphroaig
Bryggare
Inlägg: 142
Blev medlem: ons mar 05, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av Laphroaig »

Sorry Bonk, kul att vi har en intresserad ungdom här! Och ja, fraktkostnaden på en säck malt blir rätt saftig.
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av latmasken »

bonk skrev: tor feb 22, 2024 10:50 Nu kan jag tänka mig att folk fastnar i planeringsstadiet när man måste betala frakt och skit. :(
Alltså, PGW hade väl inte butik i varenda stad? Så det där argumentet gäller ju bara de som haft en PGW-butik i närheten. Alla andra har fått betala "frakt och skit" även när de beställt från PGW.
click
Bryggmästare
Inlägg: 310
Blev medlem: tor okt 20, 2016 19:32

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av click »

Lite sen på bollen, men det var tråkigt att höra :cry:

Det har varit väldigt trevligt med en bryggbutik med så bra läge. Hoppas någon kan ta över och fortsätta med e-handel iallafall.

Känns som dom lite halvt desperat börjat satsa på en massa andra grejer, som korvstoppning och ostmakeri på senare år, så det är kanske inte helt lätt.

Tycker att dom borde kunna gått runt enbart på alla lustgaspatroner dom sålde dock, känns som att dom flesta som besökte butiken handlade sånna...
Jästjeppe
Turbojäsare
Inlägg: 36
Blev medlem: ons nov 15, 2023 21:07

Re: PGW Produkter konkurs januari 2024

Inlägg av Jästjeppe »

mikey77 skrev: tis jan 16, 2024 20:54 Hur drabbas folk av att PGW gick i konkurs idag?

Vart handlar man istället runt sthlm med omnejd?



Dom har ny ägare
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster