Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Snabb fråga! Köpa 7-dagars Östersund

Utrustning och teknik.
Kalaskungenslimpa
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jun 16, 2022 12:56
Utrustning: Jäshink?

Snabb fråga! Köpa 7-dagars Östersund

Inlägg av Kalaskungenslimpa »

Hej! Skriver inte detta för att förminska den kunskapen ni duktiga hemmabryggare har, utan för att jag snabbt behöver hjälp och tänker att någon här kanske kan ha koll när övriga nätet sviker. Ska göra fulvin till ett bröllop. Syftet är bara att mer eller mindre på skoj få ihop ett eget vin med egna etiketter. Det behöver alltså inte smaka gott eller lagras 6 månader typ. Men så till frågan, är det någon som har koll på vart man kan köpa en vinsats som tar max 2v i Östersund? Sen om det är möjligt att få till det så fort i praktiken? Tacksam för svar :drunk:
Användarvisningsbild
Andy
Moderator
Inlägg: 1033
Blev medlem: lör aug 23, 2008 11:43

Re: Snabb fråga! Köpa 7-dagars Östersund

Inlägg av Andy »

Det är möjligt att göra 7 dagars vin på 7 dagar. Se till så att jäshinken inte står för kallt.

Har tyvärr ej koll på Östersund
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Snabb fråga! Köpa 7-dagars Östersund

Inlägg av latmasken »

Är det vinet eller etiketterna som är grejen?

Att köpa ett billigt vin på Systemet och göra egna etiketter kan man göra.

Eller fylla flaskor från en Bag-in-box, korka och sätta egna etiketter och foliehättor på.
Användarvisningsbild
Kryddvittran
Turbojäsare
Inlägg: 32
Blev medlem: mån jan 24, 2022 17:50
Utrustning: Inget ännu
Ort: Umeå

Re: Snabb fråga! Köpa 7-dagars Östersund

Inlägg av Kryddvittran »

När jag bodde hemma i Jämtland så köpte jag mina brygghinkar och dylikt så köpte jag det på ÖoB, men vet inte om de har kvar det. Kolla på ICA Maxi om de har nåt där, hadde när man gick i gymnasiet iallafall. Rulles 7 dagars vin där man får tillsätta eget socker brukar inte va så superdyrt, var sånt som man drack under våran nollning på universitetet och full blev man, men inte sådär jättegott.

//Kryddvittran
Skriv svar

Återgå till "Utrustning och teknik för vinbryggning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster