Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Skumt bränt fast på doppvärmaren

Diskussioner om doppvärmare avsedda att använda för plastbrännaren
Martin_951
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tis jan 18, 2022 18:50
Utrustning: Plastbrännare

Skumt bränt fast på doppvärmaren

Inlägg av Martin_951 »

Tjena på er nu äre så att det e andra gången jag kör med en plastbrännare. Första gången gick det som bra, men nu när jag kör den andra gången e det som att det e som nå skumaktigt som flyter upp i mäsken samt detta har bränt fast på doppvärmaren. E det någon som vet om varför o vad det är?
Förra gången blev det inte så där iaf, dock blev det svagare förra gången men nu är spriten bra nog stark 50% förra runt 42
Flooodiz
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jan 20, 2022 19:25
Utrustning: Plastis

Re: Skumt bränt fast på doppvärmaren

Inlägg av Flooodiz »

Tjena har inget svar på din fråga. Men har några frågor till dig om det är ok ? Jag ska köra med plastbrännare själv första gången nu till helgen. Och min doppvärmare håller sig på 56 grader. Är det för mycket ? Har köpt en väggdimmer för att försöka få ner temperaturen.
rull_bull
Bryggmästare
Inlägg: 351
Blev medlem: ons aug 03, 2016 8:47

Re: Skumt bränt fast på doppvärmaren

Inlägg av rull_bull »

100% ej utjäst socker som skummar samt bränner fast.

Låt mig gissa, du kör en 8kg sats där det står att det jäser ut på 48 timmar. Och efter det körde du igång?
(Det tar långt mer än 48 timmar för 8kg jäsa ut)

Skaffa en ochele mätare så du kan mäta din mäsk när den är klar nästa gång :thumbup:
Skriv svar

Återgå till "Doppvärmare"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst