Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

spiralbrännare på fat 100l har nån byggt?

En enkel brännare som ger sprit med styrka över 90%
Coolpix
Färsk jäst
Inlägg: 8
Blev medlem: fre feb 13, 2015 22:38
Utrustning: Kollonbrännare

spiralbrännare på fat 100l har nån byggt?

Inlägg av Coolpix »

hej jag är lite lat så jag tänkte bygga en lite större modell av spiralbrännare på ett 100l fat och blanda mäsken direkt i går det att värma upp en sån? har någon gjort en?
Användarvisningsbild
Andy
Moderator
Inlägg: 1039
Blev medlem: lör aug 23, 2008 11:43

Re: spiralbrännare på fat 100l har nån byggt?

Inlägg av Andy »

Det går. Men jag ser inte riktigt syftet.

För det första så kommer det bränna fast massa bottensats på värmeelementet om du inte tappar om mäsken. För det andra så kommer det ta en evighet att koka ur 100 liter med spiralbrännaren.
Coolpix
Färsk jäst
Inlägg: 8
Blev medlem: fre feb 13, 2015 22:38
Utrustning: Kollonbrännare

Re: spiralbrännare på fat 100l har nån byggt?

Inlägg av Coolpix »

hej jo jag läste här på forumet att nån hade en vanlig mäskhink på 25l som han bytte lock på när jästen var klar i och med att jag bor i lägenhet så vill jag inte köra ofta det var där tanken föddes
Skriv svar

Återgå till "Spiralbrännaren"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster