Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Ladda upp bilder och filmer

Egna uppladdade bilder och annat (de flesta format är tillåtna).
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 611
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av Admino »

Se http://bryggforum.nu/viewtopic.php?f=33&t=20410 för uppladdning av bilder och bilagor på forumet.

Nedanstående information stämmer alltså inte.



I dagsläget erbjuder inte forumet uppladdning av bilder och filmer, men det finns mängder av tjänster där ni kan ladda upp era bilder och visa andra:

http://www.ladda-upp.com

Fler:
http://www.google.se/search?q=ladda+upp+bilder


Filmer kan t.ex. laddas upp på http://www.youtube.com
Skriv gärna titeln på videon eller beskriv innehållet lite så blir det lättare att hitta bland alla länkar.
Senast redigerad av Admino, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
scrashed
Finjäsare
Inlägg: 60
Blev medlem: ons dec 06, 2006 1:00

Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av scrashed »

Kolla även in: http://imgur.com/
How long do you keep the images?
As long as images are getting at least 1 view a month, they will stick around forever. After that, your image may be removed create more space for newer images.

Are the images anonymous?

Yup. No one will ever know who posted what.
_________________
Peace Y'all...
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av attackbever »

Bryggforum har nu även bloggfunktion.

Genom bloggen kan du tanka upp bilder när du skapar inlägg.
Det går ju även bra att i forumet länka till bilderna på bloggen.

Du behöver alltså inte skapa ett inlägg på bloggen där du använder bilderna, även om det var tänkt så.

Även om du använder bloggen enbart till att ladda upp bilder på så är det bättre än img. sidor eftersom bilderna kan försvinna från dessa sidor.
På bloggen ligger de kvar så länge som forumet finns, eller tills du tar bort dem.

EDIT: Länk https://arkiv.bryggforum.nu/blogg/

Bloggfunktionen är borta tillsvidare pga spam
/admin
Användarvisningsbild
kingriwer
Finjäsare
Inlägg: 53
Blev medlem: tor mar 06, 2008 7:13

Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av kingriwer »

Användarvisningsbild
jimmy.f
Bryggmästare
Inlägg: 577
Blev medlem: tor okt 15, 2009 20:15
Ort: Stockholm

Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av jimmy.f »

Jag använder mig av http://www.tinypic.com/ för att ladda upp bilder!

*Förminska den bild du vill ladda upp till en lämplig storlek.
*Spara den på din dator så att den blir lätt att hitta.
*Klicka sedan på BLÄDDRA på Tinypic´s hemsida

Bild

*Välj den bild du önska ladda upp
*klicka sedan på "ÖVERFÖR NU"
*När bilden är överförd kopierar du texten i IMG-kod rutan och klistrarin den i din text som du vill dela med oss andra.

Bild
Häll aldrig sprit på en björn som sover!
Det är spritmissbruk!!
scaryeyes
Brygguru
Inlägg: 1406
Blev medlem: tis sep 16, 2008 12:05
Ort: Finja

Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av scaryeyes »

Forumbilder.se funkar bra tycker jag Man kan ju ställa in att den ska anpassa storleken. Det är enkelt
Att hantera bakfylla är ett helt liv av erfarenhet...
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av dan610324 »

det är väl på tiden att även jag lär mig hur man gör när man laddar upp bilder , även senila gamla gubbar måste väl försöka hänga med i den tekniska utvecklingen :lol:

men nu sprang jag på ett annat problem här

ANPASSA BILDSTORLEK , va fan ä de å hur gör man det ?? fattar fan inget

hur stora ska bilderna vara här på forumet ??
vill ju inte att man ska få lov att scrolla för att kunna se dom , men heller inga dvärgbilder

vad är lämplig max storlek då ??
hur förminskar man bilder ??
vilken programvara ??
finns det nån uppladdningssajt som minskar dom direkt till en valbar storlek ??
fan jag har ju hur möe bilder som helst som ja skulle kunna lägga ut på glöggen till exempel

men snälla rekommendera något som är inihelvete användarvänligt , jag har inget noll nada intresse av att lära mig nått om datorer eller sånt skit men måste tydligen försöka att lära mig lite basic om att lägga ut bilder

andra forum där jag är med där kan man lägga in bilderna direkt från sin egen dator och det är fan smutt , skulle det inte gå att göra så här åxå ??
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av latmasken »

Jag vet att t.ex. Forumbilder.se kan skala om bilden automatisk. Även Tinypic som beskrivs verkar ju ha stöd för att minska bilden.

För att lägga in bilder i forum brukar jag personligen tycka att ungefär 500 bildpunkters bredd är vettigt (en del forum har strikta regler om t.ex. max 300 bildpunkter). Idag är det inte så många som kör mindre än 800x600 på sin skärm och då ryms 500 bildpunkter bra både på höjden och bredden.
96%PREP
Finjäsare
Inlägg: 94
Blev medlem: lör okt 13, 2012 20:32

Bryggforum borde ha eget bildgalleri

Inlägg av 96%PREP »

Har sökt runt i lite gamla och nya trådar (6mån gamla) och då märk att väldigt smycke bilder saknas :( Vilket leder till att en del av trådana blir nästintill obegripliga :screwy: :crazy:

Bryggforum borde ha eget bildgalleri :idea:

Men tills det inträffar så undrar jag var man kan lägga upp bilder där dom garanterat inte försviner :?: :?: :?: :?:

Mvh 96%prep
96%PREP
Finjäsare
Inlägg: 94
Blev medlem: lör okt 13, 2012 20:32

Re: Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av 96%PREP »

Inga förslag på var man kan lada upp bilder där dom inte försviner :?:
Måste ju finas någon säker sida man kan använda tills forumet får ett eget bildgalleri

Mvh 96%prep
96%PREP
Finjäsare
Inlägg: 94
Blev medlem: lör okt 13, 2012 20:32

Re: Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av 96%PREP »

Ingen som har några förslag :( :think: :?: :eh: :shock: :? :?:

Mvh 96%PREP
binx
Bryggmästare
Inlägg: 251
Blev medlem: lör jan 01, 2011 18:41
Ort: Norrbotten

Re: Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av binx »

Gör en facebooksida och länka från den?
Flickr ?
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

Re: Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av stillton »

jag har mest använt tinypic.com
inte märkt att några bilder försvunnit. men om dom är garanterade att ligga kvar för alltid vet jag inte.
96%PREP
Finjäsare
Inlägg: 94
Blev medlem: lör okt 13, 2012 20:32

Re: Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av 96%PREP »

Så som det är nu så har jag ingen större lust att skapa byggbeskrivningar :(
Har på andra forum skapat steg för steg beskrivningar med bilder som i dag är oanvändbara för att bilderna saknas

Känns som jag inte vågar lita på dom bildsidorna som finns :unsure:

För mig är det väldigt stort arbete med att skapa större texter. Då jag har läs och skrivsvårigheter :oops:
Det jag är bra på är att lösa problem och att skapa olika typer av maskiner. Och dom kunskaperna vill jag gärna dela med mig av till andra.
Men det känns meningslöst att lägga ner arbete på något som sedan bara försviner eller blir oanvändbart för att bilderna saknas :cry:

Oftast säjer en bild mer än tusen ord :thumbup: och man kan då undvika stora missförstånd :doh:


Mvh 96%PREP
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

Re: Ladda upp bilder och filmer

Inlägg av stillton »

96%PREP skrev:Så som det är nu så har jag ingen större lust att skapa byggbeskrivningar :(
Har på andra forum skapat steg för steg beskrivningar med bilder som i dag är oanvändbara för att bilderna saknas

Känns som jag inte vågar lita på dom bildsidorna som finns :unsure:

För mig är det väldigt stort arbete med att skapa större texter. Då jag har läs och skrivsvårigheter :oops:
Det jag är bra på är att lösa problem och att skapa olika typer av maskiner. Och dom kunskaperna vill jag gärna dela med mig av till andra.
Men det känns meningslöst att lägga ner arbete på något som sedan bara försviner eller blir oanvändbart för att bilderna saknas :cry:

Oftast säjer en bild mer än tusen ord :thumbup: och man kan då undvika stora missförstånd :doh:


Mvh 96%PREP
spara bilderna lokalt, så kan dom alltid läggas in om dom försvinner. det finns gott om hjälpsamma mods här som kan lägga tillbaks dom på rätt plats om din ursprungliga länkning slutar att fungera.
Skriv svar

Återgå till "Bilder och filmer mm"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster