Bryggforum bryggforum.nu
Sveriges största forum för hembryggare.

ReglerREGLER   SökSök    MedlemslistaMedlemslista     Vanliga frågor runt phpBBVanliga frågor runt phpBB  Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 
 Skapa sida/bloggSkapa din egen sida/blogg om hembryggning  

Mitt första VM-bygge med bilder!!!
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Kolonnbrännare
Författare Meddelande
Homeburnt
Bryggare

Registreringsdatum: 28 augusti 2006

InläggPostat: fre jul 30, 2010 0:00    Rubrik: Svara med citat

Denna tråd kommer följas, fastnade redan vid oljefats anslutningen Smile
Till överst på sidan
Groggpoeten
Färsk jäst

Registreringsdatum: 24 november 2009

InläggPostat: fre jul 30, 2010 10:26    Rubrik: avund sjukan suger Svara med citat

jösses nått så simpelt som en björn borg deo för att få centrerings ring,,själv slet jag i flera timmar för att få en centrerings ring i koppar,,nått så enkelt och genialt som en deo tup och ändå blev resultatet perfekt,,är enormt avundsjuk nu,,,
Till överst på sidan
Caprimulgus
Bryggare

Registreringsdatum: 01 juli 2010

InläggPostat: fre jul 30, 2010 12:55    Rubrik: Svara med citat

En fråga, eldade du bort pappen mellan spiralerna?
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

Registreringsdatum: 24 maj 2010

InläggPostat: fre jul 30, 2010 18:11    Rubrik: Re: avund sjukan suger Svara med citat

Groggpoeten skrev:
jösses nått så simpelt som en björn borg deo för att få centrerings ring,,själv slet jag i flera timmar för att få en centrerings ring i koppar,,nått så enkelt och genialt som en deo tup och ändå blev resultatet perfekt,,är enormt avundsjuk nu,,,

Var inte avundsjuk, kopiera istället Wink -dock har BB stigit till vansinniga 49,- har för mig att jag betalade 29,- senast Mad

Även jag fick slita.. en timma ungefär Wink och jag tycker resultatet blev lyckat med Very Happy
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

InläggPostat: fre jul 30, 2010 18:15    Rubrik: Svara med citat

Caprimulgus skrev:
En fråga, eldade du bort pappen mellan spiralerna?

Jag försökte men det gick inte Mad (hade använd något hårt papp som inte ville fatta eld)
-det tog det mesta av en dag att slita ut det med en liten polygrip efter det hade legat i vatten över natten... Confused
Till överst på sidan
Caprimulgus
Bryggare

InläggPostat: fre jul 30, 2010 22:24    Rubrik: Svara med citat

Ah.....ja, det heter väl inte eldvatten för intet Wink
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

InläggPostat: lör jul 31, 2010 0:03    Rubrik: Re: avund sjukan suger Svara med citat

Lawbreakingtrucker skrev:
Groggpoeten skrev:

Var inte avundsjuk, kopiera istället Wink -dock har BB stigit till vansinniga 49,- har för mig att jag betalade 29,- senast Mad

Även jag fick slita.. en timma ungefär Wink och jag tycker resultatet blev lyckat med Very Happy

Jag måste tillägga att innan jag fick till min centreringsring hade jag klipp sönder: 1 RedBull-burk, 3 öl-burkar och det var först vid 3:a deo att det lyckades... tur att jag aldrig slänger nåt som kanske kan användes nån gång Laughing
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

InläggPostat: lör jul 31, 2010 2:14    Rubrik: Svara med citat

Nu har ett nytt kokkärl blivit klar till morgondagens premiärkok Very Happy
En mjölkspann av aluminium på ungefär 22L

Det var inte lätt att få elementet på plats..

Fick göra en fördjupning i botten då jag hade gjort hålet LITE för långt nere Embarassed -men det gick och nu behöver den bara 4L för att elementet är täckt Smile

Svebry spänningsregulatorn är också klar Very Happy -den kanske inte är så snygg men den funkar och det är jo det som räknas Wink

-jag sett nånstans på forumet att den var inbyggd i strömförsörjningen från en dator så det gjorde jag med Cool

Nu är det sovdags, skall tidigt upp imorgon (kl.10 Wink) och köra min VM för första gången Cool Cool
Till överst på sidan
Caprimulgus
Bryggare

InläggPostat: lör jul 31, 2010 2:34    Rubrik: Svara med citat

Det där med låda till regleringen låg jag och funderade på igår natt. En fråga, är fläkten kvar i lådan och vad går den i.s.f. på för ström?
Till överst på sidan
Godot
Bryggmästare

Registreringsdatum: 31 januari 2010

InläggPostat: lör jul 31, 2010 9:59    Rubrik: Svara med citat

Lawbreakingtrucker skrev:

Nu är det sovdags, skall tidigt upp imorgon (kl.10 Wink) och köra min VM för första gången Cool Cool

Nu är klockan 10, live-sänder du på nätet din premiär?
Till överst på sidan
Blådåren
Bryggmästare

Registreringsdatum: 09 april 2008

InläggPostat: lör jul 31, 2010 12:52    Rubrik: Svara med citat

Nu är klockan ett !, stabiliseringen borde vara klar och heads snart färdigblödd!.
provsmakning ??? Wink Smile
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

InläggPostat: lör jul 31, 2010 16:08    Rubrik: Svara med citat

Jag är ledsen att Ni har väntat i onödan, får tyvärr skjuta premiären till imorgon Crying or Very sad
Det visade sig att det inte var helt klart för uppstart.. -hade lite balans problem med kolonnen efter den fått mindre kärl Confused
-tror problemet har blivit löst nu men väntar till imorgon med att dra igång VM:n

och då blir det kl.11 istället Wink -loggar in och rapporterar under bränningen.
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

InläggPostat: lör jul 31, 2010 19:02    Rubrik: Svara med citat

Egentillverkat silikonpackning till locket på kokkärlet.

Jag har använt akvariesilikon från Dana Lim (den utgår hos Clas Ohlsson så handla nu).
3 dygn till att härda helt igenom Rolling Eyes Den kanske inte har den bäste finish men jag är övertygat om att den fyller sin funktion Smile

Pris: runt 20 spänn...
Till överst på sidan
Blådåren
Bryggmästare

Registreringsdatum: 09 april 2008

InläggPostat: lör jul 31, 2010 19:27    Rubrik: Svara med citat

Imponerad av dina ideer och ditt handlag!
Iden med häverten ska kopieras å det snaraste Very Happy .

Tog ett tag att komma på din "hälsning" "retsis" osv
Slår man in "orden" på google translate så säger den "tjeckiska" Laughing Laughing
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

InläggPostat: lör jul 31, 2010 20:51    Rubrik: Svara med citat

Blådåren skrev:
Imponerad av dina ideer och ditt handlag!
Iden med häverten ska kopieras å det snaraste Very Happy .

Tog ett tag att komma på din "hälsning" "retsis" osv
Slår man in "orden" på google translate så säger den "tjeckiska" Laughing Laughing

Tack Very Happy roligt jag kan imponera nån av Er som jag anser vara mer kunniga än jag Cool

Hahahaha Mr. Green -dom flesta gissar på Latin.. men kul att du har försökt att lista ut det Cool -respekt!!!
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Kolonnbrännare Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Nästa
Sida 4 av 13

Baserad på php B och B
Sidkarta