Bryggforum bryggforum.nu
Sveriges största forum för hembryggare.

ReglerREGLER   SökSök    MedlemslistaMedlemslista     Vanliga frågor runt phpBBVanliga frågor runt phpBB  Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 
 Skapa sida/bloggSkapa din egen sida/blogg om hembryggning  

Slippa löda regulator?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Utrustning och teknik
Författare Meddelande
Caprimulgus
Bryggare

Registreringsdatum: 01 juli 2010

InläggPostat: tor jul 29, 2010 13:55    Rubrik: Slippa löda regulator? Svara med citat

eBay, Item number: 140375889476 Kan den duga till något?

http://www.ladda-upp.com/bilder/37457/regulator
Till överst på sidan
Caprimulgus
Bryggare

InläggPostat: fre jul 30, 2010 12:57    Rubrik: Svara med citat

Ah, köpte en i alla fall på kul. Jag får besvara min egen fråga när den är monterad. Återkommer med rapport senare.
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

Registreringsdatum: 24 maj 2010

InläggPostat: fre jul 30, 2010 18:21    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker inte den ser helt dum ut Wink
2500W är ju absolut inte fel.. Vad blev priset då?
Till överst på sidan
Caprimulgus
Bryggare

InläggPostat: fre jul 30, 2010 22:30    Rubrik: Svara med citat

Nu ska vi se.....uhm....jag var tvungen att kolla vad dom drog. 242.50 SEK inkl. porto vart det.
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

InläggPostat: fre jul 30, 2010 23:57    Rubrik: Svara med citat

Det var inte farligt Smile -men jag har tjänat 80 spänn på att bygga min själv Very Happy -ingen bra timlön då jag nog har varit ett par timmar om att göra den färdig.. Confused
-och sen får jag lägga till en ny lödkolv då den annan pajade Mad

Jag undra om inte det skulle gå att köpa en helt färdigbyggd för ett vettigt pris Question
Till överst på sidan
Caprimulgus
Bryggare

InläggPostat: tis aug 03, 2010 18:29    Rubrik: Svara med citat

Och idag kom tomten med besked. 1 regulator, 1 genomföring med kulventil med packningar och allt, 1 elpatron till tvättmaskin och en rörkap. Yeay! Very Happy Tre paket från England och ett från Thailand. Beställde i Fredags. Nu fattas bara silverlodet ifrån Bulgarien. Klimatsmart? Nä...Embarassed

Regulatorn ser väl rejäl ut, vad jag kan se. Slapp åka till stan, köpa lod, lödkolv, misslyckas och alla fula ord. Den enda monteringen som måste göras är att skruva på kylflänsen med 3 skruvar. Och så hade jag gärna haft en specifikation/bruksanvisning på engelska istället för thailänska Laughing
Till överst på sidan
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare

InläggPostat: tor aug 05, 2010 15:57    Rubrik: Svara med citat

Va roligt Smile lägg upp bild på regulatorn Very Happy -vill jo se den Very Happy
Till överst på sidan
MRTIGMASTER
Bryggmästare

Registreringsdatum: 16 april 2008

InläggPostat: tor aug 05, 2010 18:13    Rubrik: Svara med citat

Lawbreakingtrucker skrev:
Det var inte farligt Smile -men jag har tjänat 80 spänn på att bygga min själv Very Happy -ingen bra timlön då jag nog har varit ett par timmar om att göra den färdig.. Confused
-och sen får jag lägga till en ny lödkolv då den annan pajade Mad

Jag undra om inte det skulle gå att köpa en helt färdigbyggd för ett vettigt pris Question
'

skall till thailand snart och skall kolla lite på detta och lite roliga kulventiler m,m dom brukar ha häftiga saker
och lite andra saker Wink Wink
Till överst på sidan
Caprimulgus
Bryggare

InläggPostat: fre aug 06, 2010 12:24    Rubrik: Svara med citat

Min bluetoothmanick har gömt sig. Men men det finns kvar på eBay, med bild. Item number: 140375889476

På den thailänska bruksanvisningen finns en webadress. http://www.futurekit.com Och nu hittade jag den där med. http://www.futurekit.com/2009/index.php?option=com_content&task=view&id=221&Itemid=174 Ser också att det finns tre (?) Svenska distributörer. Menne......om den duger något till, plocka hem ett gäng i resväskan vetja.

Shit...nu hittade jag beskrivningen på engelska. Woohoo! Smile http://www.futurekit.com/2009/manual/future/eng/PDF_FK4/fk418e-1.pdf
Till överst på sidan
MRTIGMASTER
Bryggmästare

Registreringsdatum: 16 april 2008

InläggPostat: fre aug 06, 2010 12:35    Rubrik: Svara med citat

http://www.abbeycontrols.co.uk/mpc32a-industrial-phase-angle-power-dimmer-control-p-11.html

denna då? 4.5 kw
Till överst på sidan
Caprimulgus
Bryggare

InläggPostat: fre aug 06, 2010 13:39    Rubrik: Svara med citat

Usch det här börjar bli farligt. För några veckor sedan var jag nöjd med min plastis. Och nu sitter jag med en hög utskrivna kolonnritningar och dreglar över elektronik och rörmokarsidor Twisted Evil
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Utrustning och teknik Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Baserad på php B och B
Sidkarta