Bryggforum bryggforum.nu
Sveriges största forum för hembryggare.

ReglerREGLER   SökSök    MedlemslistaMedlemslista     Vanliga frågor runt phpBBVanliga frågor runt phpBB  Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 
 Skapa sida/bloggSkapa din egen sida/blogg om hembryggning  

Ert älsta

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Vin på bär och frukt
Författare Meddelande
sitaro
Newbie

Registreringsdatum: 30 juli 2010

InläggPostat: fre jul 30, 2010 12:29    Rubrik: Ert älsta Svara med citat

Vilket är ert älsta hembryggda vin? Min mamma bryggde persikovin, körsbärsvin, rövin och vermout för över 20 år sedan. Det som var kvar har legat i en jordkällare. Bortglömd i ca 10 år. Tog in det häromdan och jag har aldrig druckit något så gott.
Till överst på sidan
Odqvist
Bryggmästare

Registreringsdatum: 02 december 2008

InläggPostat: fre jul 30, 2010 13:37    Rubrik: Svara med citat

När mina farföräldrar dog efterlämnade sig farfar ca 14 flaskor Potatisvin som enligt farsan smakade skit när det var färskt. Dock många år senare, när de begravdes och huset såldes, hittade min faster samlingen i jordkällaren, som då var ca 8 år gamla. Hon tog hem flaskorna och det smakade fortfarande pyton.

Efter ytterligare ca 6 år var de betydligt mycket bättre, och då de var glupska tog de tyvärr slut Wink

Har själv tagit upp detta i och med mitt "Fattigmans Brandy" som ännu dock bara är yngre än två år Sad
Men bara vänta och se Wink
Till överst på sidan
dan610324
Bryggmästare

Registreringsdatum: 14 februari 2010

InläggPostat: fre jul 30, 2010 22:17    Rubrik: Svara med citat

jag har några flaskor som kanske är 15 år eller något äldre
tyvärr så etiketterade jag ingenting på den tiden eftersom att man "kom ju ihåg" vad som var vad och var dom låg
efter en större ombyggnad av källarn så är det bara att konstatera att jag har ingen aning om vad det är i flaskorna nå längre Embarassed
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Vin på bär och frukt Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Baserad på php B och B
Sidkarta