Bryggforum bryggforum.nu
Sveriges största forum för hembryggare.

ReglerREGLER   SökSök    MedlemslistaMedlemslista     Vanliga frågor runt phpBBVanliga frågor runt phpBB  Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 
 Skapa sida/bloggSkapa din egen sida/blogg om hembryggning  

copper-alembic.com, potstills
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Potstills
Författare Meddelande
Kulfeldt
Finjäsare

Registreringsdatum: 10 januari 2010

InläggPostat: sön jan 24, 2010 17:00    Rubrik: Svara med citat

Har tittat runt på denna sida och är helt kär i alla vackra så apparater de säljer. Även om de är fullt funktionella gör de sig alldeles utmärkt till prydnad.

Mest sugen blev jag på en liten pot som hade en alkoholbrännare med veke, tänk att sätta igång en sån på vardagsrumsbordet en fredagskväll och koppla av.. =)
Till överst på sidan
flutmyrg
Bryggmästare

Registreringsdatum: 18 februari 2009

InläggPostat: tis jan 26, 2010 11:21    Rubrik: Svara med citat

nu är vi riktigt sugna på lite bilder, har funderat ett bra tag på att skaffa en liten estetiskt tilltalande kopparmojäng att ha småputtrandes framför TV:n, har själv varit osäker på det här med tullen, men det verkar ju fungera, så nu blir det till att tömma kaffekassan där hemma Rolling Eyes
Till överst på sidan
flutmyrg
Bryggmästare

Registreringsdatum: 18 februari 2009

InläggPostat: tis jan 26, 2010 11:48    Rubrik: Svara med citat

ny tucker ni säkert att jag är riktigt dum ihuvudet, eftersom jag inte har någon riktig koll på det här med just potstills, men om man inte försöker kan man ju inte skämma ut sig och bli hotad med permanent ban från forumet på grund av dumma frågor Very Happy

http://www.copper-alembic.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=384&lang=en

hur värmer man upp denna?
Till överst på sidan
Kulfeldt
Finjäsare

Registreringsdatum: 10 januari 2010

InläggPostat: tis jan 26, 2010 15:47    Rubrik: Svara med citat

flutmyrg skrev:
ny tucker ni säkert att jag är riktigt dum ihuvudet, eftersom jag inte har någon riktig koll på det här med just potstills, men om man inte försöker kan man ju inte skämma ut sig och bli hotad med permanent ban från forumet på grund av dumma frågor Very Happy

http://www.copper-alembic.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=384&lang=en

hur värmer man upp denna?

http://www.copper-alembic.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=116

Denna låg under "additional accesories" så antar det är menat att använda en spisplatta. Sett andra små brännare på deras sida som visas stående på en spis!
Till överst på sidan
Tokke2
Bryggmästare

Registreringsdatum: 06 oktober 2008

InläggPostat: tis jan 26, 2010 17:19    Rubrik: Svara med citat

flutmyrg : min 10l o 30l jag köpt därifrån värmer jag med en vanlig 1500w kokplatta, så antagligen på spis eller ensamstående platta ska funka, testa oxå med 2 till 3 st vanliga värmeljus oxå, 3l borde ju kuna värmas med ljus
Till överst på sidan
fubar
Newbie

Registreringsdatum: 15 juli 2010

InläggPostat: tor jul 15, 2010 4:25    Rubrik: Svara med citat

Så det är säkert att beställa in grejer härifrån? Tänkte slänga in en beställning, och det vore jävligt synd om man förlorade sina hårt förvärvade pengar pga tullen.

Om de nu mot förmodan skulle beslagta den, vad kan man säga? "Nej, det är ingen manick för hembränning. Det är en destillationsapparat som jag hade tänkt använda till bilbatterierna." Skulle man kunna få tillbaka manicken med en sådan historia eller är det helt kört?
Till överst på sidan
Tokke2
Bryggmästare

Registreringsdatum: 06 oktober 2008

InläggPostat: tor jul 15, 2010 11:21    Rubrik: Svara med citat

har beställt därifrån 2 ggr, och har aldrig haft nå problem med tullen
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Potstills Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Baserad på php B och B
Sidkarta