|
|
| Författare |
Meddelande |
Kulfeldt Finjäsare

Registreringsdatum: 10 januari 2010 Inlägg: 86
|
Postat: sön jan 24, 2010 17:00 Rubrik: |
|
|
Har tittat runt på denna sida och är helt kär i alla vackra så apparater de säljer. Även om de är fullt funktionella gör de sig alldeles utmärkt till prydnad.
Mest sugen blev jag på en liten pot som hade en alkoholbrännare med veke, tänk att sätta igång en sån på vardagsrumsbordet en fredagskväll och koppla av.. =) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
flutmyrg Bryggmästare

Registreringsdatum: 18 februari 2009 Inlägg: 267 Ort: ginnugagap
|
Postat: tis jan 26, 2010 11:21 Rubrik: |
|
|
nu är vi riktigt sugna på lite bilder, har funderat ett bra tag på att skaffa en liten estetiskt tilltalande kopparmojäng att ha småputtrandes framför TV:n, har själv varit osäker på det här med tullen, men det verkar ju fungera, så nu blir det till att tömma kaffekassan där hemma  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
flutmyrg Bryggmästare

Registreringsdatum: 18 februari 2009 Inlägg: 267 Ort: ginnugagap
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Kulfeldt Finjäsare

Registreringsdatum: 10 januari 2010 Inlägg: 86
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tokke2 Bryggmästare
Registreringsdatum: 06 oktober 2008 Inlägg: 214
|
Postat: tis jan 26, 2010 17:19 Rubrik: |
|
|
| flutmyrg : min 10l o 30l jag köpt därifrån värmer jag med en vanlig 1500w kokplatta, så antagligen på spis eller ensamstående platta ska funka, testa oxå med 2 till 3 st vanliga värmeljus oxå, 3l borde ju kuna värmas med ljus |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
fubar Newbie
Registreringsdatum: 15 juli 2010 Inlägg: 4
|
Postat: tor jul 15, 2010 4:25 Rubrik: |
|
|
Så det är säkert att beställa in grejer härifrån? Tänkte slänga in en beställning, och det vore jävligt synd om man förlorade sina hårt förvärvade pengar pga tullen.
Om de nu mot förmodan skulle beslagta den, vad kan man säga? "Nej, det är ingen manick för hembränning. Det är en destillationsapparat som jag hade tänkt använda till bilbatterierna." Skulle man kunna få tillbaka manicken med en sådan historia eller är det helt kört? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tokke2 Bryggmästare
Registreringsdatum: 06 oktober 2008 Inlägg: 214
|
Postat: tor jul 15, 2010 11:21 Rubrik: |
|
|
| har beställt därifrån 2 ggr, och har aldrig haft nå problem med tullen |
|