Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Isoleringsteknik

Världens enklaste brännare.
Användarvisningsbild
Jonbacken
Bryggmästare
Inlägg: 258
Blev medlem: tis mar 25, 2003 1:00
Ort: ?sterg?tland

Isoleringsteknik

Inlägg av Jonbacken »

Kanske är idé att lägga till information om liggunderlag och lite annat smått och gott i http://www.amazingstill.com/se/Plastbrannaren.pdf Upptäckte själv tyvärr det här forumet alldeles för sent.
B?ttre en flaska i handen ?n en dunk i ryggen
Användarvisningsbild
Farbror_Plast
Hedersmedlem
Inlägg: 2098
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00

Isoleringsteknik

Inlägg av Farbror_Plast »

jo jag har varit lite lat bra länge, det ska väl ordnas snart
Användarvisningsbild
m00nshine
Färsk jäst
Inlägg: 7
Blev medlem: tor apr 03, 2003 2:00

Isoleringsteknik

Inlägg av m00nshine »

KaptenGrogg skrev:...Buntband borde fungera för att hålla fast liggunderlag också....
Pass på. Om du tänker på "strappar", sådana i vit plast så tänk dig för en extra gång. Det är inte PP/PE-plast. Jag tänkte använda sådana själv men ångrade mig och kör nu med hampasnöre.
Användarvisningsbild
Farbror_Plast
Hedersmedlem
Inlägg: 2098
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00

Isoleringsteknik

Inlägg av Farbror_Plast »

Det är nylon, går det med.
Användarvisningsbild
m00nshine
Färsk jäst
Inlägg: 7
Blev medlem: tor apr 03, 2003 2:00

Isoleringsteknik

Inlägg av m00nshine »

Jag förstår. My bad.

Själv har jag inte vågat stoppa i något i hinken som det inte står PP/PE på. Förutom hampasnöre och glassilikon, och en rostfri slangklämma.

Det här är för övrigt mitt andra inlägg på siten. Tjipp!
Användarvisningsbild
Farbror_Plast
Hedersmedlem
Inlägg: 2098
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00

Isoleringsteknik

Inlägg av Farbror_Plast »

Är man osäker är det bättre att inte ha med det i apparaten så det var helt rätt att inte köpa dem. Hampasnöre blir väl minst lika bra.
Användarvisningsbild
m00nshine
Färsk jäst
Inlägg: 7
Blev medlem: tor apr 03, 2003 2:00

Isoleringsteknik

Inlägg av m00nshine »

Så länge det gör jobbet och är av naturmaterial/PP/PE så är jag lugn. Läste noga och väl innan byggandet och slog på stort och gjorde en isolerad variant direkt. Resultaten är över förväntan. Kvaliteten slår utan överdrift i mer än 9/10 fall hemkokat från tvivelaktiga källor. Det som skall ändras är det övre lufthålets position samt isolering av locket till det inre kärlet. 8)
Användarvisningsbild
KaptenGrogg
Bryggmästare
Inlägg: 484
Blev medlem: tor mar 13, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Isoleringsteknik

Inlägg av KaptenGrogg »

Ja, hampa är en bra växt som man kan göra många roliga och nyttiga saker med. :wink: Jag har ofta funderat på att odla den själv, i nån garderob eller så, men det blir inte av på grund av olika skäl.

Anledningen till att jag inte valde hamp- eller bomullsnöre till min apparat är dock mer estetiskt. Jag tycker det passar bättre med plast genomgående i en plastbrännare. :)
Skriv svar

Återgå till "Plastbrännaren"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst