Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Blogg: Kan jag lära mig att älska cider?

Utrustning och teknik.
Lovegreen
Färsk jäst
Inlägg: 13
Blev medlem: fre maj 06, 2016 11:04

Blogg: Kan jag lära mig att älska cider?

Inlägg av Lovegreen »

Hej alla :D

Det är trevligt att se att det finns ett intresse för cider (= mycket hjälp som jag kan få!). Jag är egentligen inte överdrivet förtjust i cider, utan dricker helst vin. Dock har jag ett behov av att göra saker, och efter lite betänketid så kom jag fram till att jag skulle vilja prova att lära mig det mest om cider. Jag kan inte mycket om cider idag, men vill gärna lära mig så mycket som möjligt. Jag startade en blogg (http://cideristen.weebly.com) samt ett Instagram-konto (@conciderthis) där jag tänkte dela med mig av allt jag gör. Jag är glad för alla tips jag kan få och jag diskuterar gärna allt som har med cider (tillverkning och historia) att göra.

Jag tänkte också läsa så mycket jag bara kommer över och för några böcker tänkte jag även skriva kortare recensioner.

/Daniel
Lovegreen
Färsk jäst
Inlägg: 13
Blev medlem: fre maj 06, 2016 11:04

Re: Blogg: Kan jag lära mig att älska cider?

Inlägg av Lovegreen »

Äpplen äpplen äpplen!

Jag har precis bloggat lite mer på temat äpplen. Eftersom jag är i uppstartsfasen i mitt ciderkunnande så kanske ni har några bra tips på de äppelsorter som ni använder för er cider. Ta gärna ett titt på bloggen eller så diskuterar jag gärna här (cideristen.weebly.com).
Skriv svar

Återgå till "Utrustning och teknik för ciderbryggning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst